خبرهای داغ:
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی؛

ایجاد دانشگاه فرهنگیان در تاکستان، توازن آموزشی را در این شهر برقرار می کند 

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مساله عدالت آموزشی امر مهمی است در همین راستا با توجه به اینکه حتی یک دانشگاه دولتی در تاکستان وجود ندارد، ایجاد دانشگاه فرهنگیان در شهر تاکستان می تواند منجر به ایجاد توازن شود. 
کد خبر: ۹۴۶۲۴۵۳
|
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، صبح امروز شورای آموزش و پرورش استان قزوین به ریاست ابوالحسن کبیری معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین و مسوولان استان در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت اموزش و پرورش و تعلیم و تربیت از کلام خدا و پیامبر بیام کرد: جایگاه معلم در جامعه اسلامی بسیار ویژه است و در دوران دفاع مقدس تعداد زیادی از فرهنگیان به جبهه های حق علیه باطل اعزام می شدند.

وی گفت: اما آموزش و پرورش اهمیت بسیار بالایی در تربیت نسل تراز انقلاب دارد و از همین رو امام راحل با نگاه تیزبین بین خود به این امر مهم فرمودند؛ «این جنگ تمام شدنی است و باید بفکر اموزش و پرورش بود».

رحمانی اظهار کرد: اما به نظر می رسد آن گونه که باید، به مسایل اموزش و پرورش توجه نشده است. قانون شورای اموزش و پرورش در مجلس چهارم که قانون محکمی است و همه کشور را بسیج می کند که ۲۲ وظیفه کلیدی و ۲۲ ماده و ۲۱ تبصره را رعایت نمایند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حداقل ماهانه یکبار باید این شورا تشکیل شود و شهرداری ها نیز موظفند یک درصد از بهای فروش و تبدیل به احسن فضای اموزشی محقق شود. همچنین عدالت اموزشی در مناطق محروم باید با نگاه ویژه تری مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان قزوین باید لحاظ شود، پیش از این در سال های اخیر، در مورد دانشگاه فنی و مهندسی اقداماتی صورت گرفت اما هنوز هیچ اتفاقی خوشایندی در این زمینه رخ نداده و هر دستگاهی کوتاهی کرده باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساله عدالت آموزشی امر مهمی است در همین راستا با توجه به اینکه حتی یک دانشگاه دولتی در تاکستان نداریم، ایجاد دانشگاه فرهنگیان در شهر تاکستان می تواند منجر به ایجاد توازن شود. همچنین اگر به همت استان، منطقه اقتصادی تاکستان ایجاد شود باید رشته فنی و کشاورزی دایر گردد. 

رحمانی در پایان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ «اگر فرهنگ اصلاح شود جامعه اصلاح خواهد شد»، دشمنان در این حوزه برنامه ریزی کردند و با توجه به اینکه تربیت نسل آینده کشور بعنوان اداره کنندگان کشور برعهده معلمین است لذا این قشر باید همچون گذشته پاکترین انسانها باشند. مجموع نمایندگان استان نیز تمام قد در کنار اموزش و پرورش قرار دارند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار